FANDOM

ST2-konsept-500x900

Konseptskisse av Storm Films

Kaptein Sabeltann og Jakten på Polarstjernen
var en planlagt film om Kaptein Sabeltann og hans elleville sjørøverbande ved Stefan Faldbakken som regissør.

Skal vi tro film nummer en skulle denne filmen foregå og filmes i Norge.

Det har ble søkt 16. millioner i støtte fra Norsk Filminstitutt, men filmen fikk aldri støtten.

HandlingEdit

Vi får gå ombord på Den Sorte Dame og bli med den Pinky i si søken etter sin far. Dette fabelaktige familieeventyret vil ta oss fra de hvite strendene i Karibien til det kalde og magiske kongedømmet Nordlys. I voldsom sjø og bratte fjell vil vi følge Pinky og den stadig gullsultne Kaptein Sabeltann på en spektakulær skattejakt. I kongeriket Nordlys befinner det seg en ung og rampete hushjelp som stjeler den magiske amulett kalt Nordstjernen og bruker den til å forhekse folk, til å tilby seg til å ta henne som dronning. Hun får med seg deretter Bjørn Barsk til å lokke Kaptein Sabeltann i en felle slik at de kan forhekse ham til å gi dem alle sine skatter.

Pinky, forstår snart at det er noe råttent skjer i kongeriket Nordlys, men han holder det for seg selv siden han har vet at faren kan være gjemt der. Dermed går Kaptein Sabeltann og hans mannskap rett i fella Bare Pinky og hans beste venn, Langemann, klarer å rømme. Sammen finner de Morgan, Pinkys far, men nå har de å redde Kaptein Sabeltann før de kan forlate stedet. Den eneste måten å gjøre det på er å snike seg inn i slottet og stjele Nordstjernen fra den falske dronning. [1]

MedvirkendeEdit

Produksjonen

ReferanserEdit

Eksterne lenkerEdit