FANDOM

Hemmeligheten

Foto: Jan Harald Rishmyr

Publikum

Publikum under forestillingen. Foto: NRK

Kaptein Sabeltann og Hemmeligheten i Kjuttaviga er en teaterforestilling med manus og musikk av Terje Formoe spilt i Kristiansand Dyrepark sommeren 1994. Stykket er den andre barne- og familieforestillingen om Formoes sjørøverfigur Kaptein Sabeltann etter Kaptein Sabeltann og Skatten i Kjuttaviga. Forestillingen ble filmet sommeren 1994 og gitt ut på VHS høsten samme året av Egmont.
Gjengen samlet etter forestillingen,

Arkivfoto: Dyreparken

HandlingEdit

Det har gått et par år siden, Kaptein Sabeltann forsvant fra Kjuttaviga etter å ha tapt fektekampen mot Sjømannen Ruben. Fra den dagen ble det godt å leve for vennene våre igjen. Tante Bassa er så lettet og glad, at hun går omkring og traller og synger i vertshuset nesten hele dagen. Vesle Sunniva har blitt en liten forelsket dame i løpet av sommeren. I Rubens hus har nemlig en ung mann med blå øyne og langt lyst hår og ring i øret flyttet inn. Pinky som før kalte seg "verdens yngste sjørøver" har blitt sjømannen Rubens beste venn og medhjelper. Men dessverre, freden i Kjuttaviga skal ikke vare så lenge. Ikke så langt unna, er det noen som legger skumle planer.

TriviaEdit

  • Linda hadde glemt igjen det svarte tørkelet hun hun skulle dekke gullflekken på ankeret med. Hun spurte publikum om det var noen som hadde noe å dekke gullflekken med, heldig som hun var, var det noen som ofret regnfrakken sin.

SangerEdit

  1. «Langemanns sang»
  2. «Bursdagssang»
  3. «To øyne (ser bedre enn ett)»
  4. «Kanskje»
  5. «Sjørøversang»
  6. «Sabeltanns lov»
  7. «Grusomme Gabriels spøk»
  8. «Bryllupssang»
  9. «Gi aldri opp»

MedvirkendeEdit

Skuespillere

Produksjonen

Eksterne lenkerEdit