FANDOM

Igor Necemer (født 24. august 1980 i Tuzla, Bosnia ) er en norsk skuespiller.

Necember er utdannet ved Statens Teaterhøgskole som han gikk fra 2003 til 2006. Han er jobbet ved ulike teatere rundt om i landet som Den Nationale Scene, Hordaland Teater, og Det Norske Teater, Bragernesteateret, og Nathionalteateret. Ved disse teaterne har han spilt i forestillinger som "Dyrene i Hakkebakkeskogen" og "Mirad, en gutt fra Bosnia". Han har også medvirket i filmer som Varg Veum "Din til Døden" og "Hjem til Jul". Necemer hadde også en rolle i komiserien "Samurai Sikkerhet" som gikk på TV 2 våren 2014. Fra 1997 til 2003 var han med i Stella Polaris Teater. For tiden jobber han som skuespiller for Hordaland Teater og Det Norske Teateret.

Necemer kom som 16 åring til Norge, etter å ha flyktet fra krigen i Bosnia sammen med familien sin. Den første tiden bodde han i Tønsberg og gikk på Grevskogen vidregående skole. Etter fullført vidregående søkte han seg inn på Statens Teaterhøgskole. For tiden bor Necemer i Bergen.

I Kaptein Sabeltann Edit

Necemer har spilt Hugin på daglige opptredner i Kaptein Sabeltanns Verden fra 2004 til 2012. Han har også hatt roller som Tøge (2004,2006,2010,2013,2018) og Francois Michelin (2011,2012). I 2016 og 2017 hadde han rollen som Pinkys far, Morgan.

Eksterne lenkerEdit